torsdag 9 september 2010

Graviditetskontroll v25

Ja i dag har vi varit hos barnmorskan på kontroll och allt gick jättebra. Jag fick lämna blodprov och vi fick lyssna på bebbens hjärta för första gången och sen så mätte hon magen. Det var roligt att höra hjärtljudet, så nu har sett, känt och hört på våran bebbe.

Nu när vi kommit så här långt så börjar kontrollerna komma lite oftare och det tycker jag känns bra, då vet man att det börja närma sig.

De olika kontrollerna är i vecka: V 25
V 29
V32
V 35
V37
V 39
V41

Man gör olika saker på kontrollerna tex lämna blod, lämna urin, väger sig, mäter magen, lyssna på hjärtat, tar blodtrycket och få information om saker man behöver veta.
Nästa gång jag ska ditt så ska jag lämna blodprov och sen dricka en sockerlösning för att testa om jag har gravid-diabetes. Inget jag ser fram mot men något som måste göras.

/Jane

Inga kommentarer: