tisdag 28 december 2010

Nu är hon här!!!

Den 21 december kl 23:23 föddes våran dotter Amanda Lena Elisabeth Krantz.
3790 g och 50cm.

Jag hade föreställt mig att förlossningen skulle ta jätte lång tid och att det skulle göra jätte ont, men så var det inte. Jag började få lite värkar vid 14 tiden (tror jag) och vid 17 tiden då Dennis kom hem från jobbet så klockade han värkarna och då var det 3 min i mellan dom och dom varade i 1 min. Dennis ringde förlossningen och dom ville att vi skulle komma in. kl 18:15 blev jag inskriven på förlossningen och vid 23:23 är våran dotter född. Jag fick lustgas under förlossningen och det var det ända jag behövde. Jag trodde att det skulle göra jätteont och det gjorde ont men inte så ont som jag trodde.
Vi fick åka hem den 23 december och det var skönt att komma hem, att få sova i sin egna säng :)

Det var många som ville träffa lilla Amanda när vi kommit hem, först var Emelie och kusin Casper på besök och efter dom så kom Mormor och Morfar och sist kom Farmor, farfar och gammel farmor Elly. Dennis systrar och min stora syster fick träffa henne dagen efter på julafton. Min syster dotter Saga blev jätte glad när hon fick hålla Amanda.

Här kommer lite kort på våran dotter.

Amanda mäts och vägs

Sover sött

Stolt pappa

På julafton.....Amanda med ett av hennes paket

Kusinerna Amanda, Casper och Saga tillsammans med tomten

Sover så sött
I pappas famn sover man jätte gott

Mer kort kommer......



Kram Jane










2 kommentarer:

Kattis sa...

Åhhh va kul att få se lite bilder!!! :) Så fin hon är! En händelserik start på livet fick hon, den lilla, med julafton och massor av folk! Häftigt att förlossningen gick så smidigt och att det inte alls var så jobbigt som du trodde, undrar om jag får uppleva samma känsla? Det lär vi väl märka. ;) Grattis igen till er underbara dotter! KRAM

Johanna sa...

Grattis igen Jane! Hon är jättesöt er lilla tjej! Kul att se lite bilder! Roligt att höra att allt gick bra på förlossningen och att det inte gjorde så ont som du trott! Mysigt att vara en egen liten familj nu! God Jul och Gott Nytt År till hela familjen! Kram Johanna