onsdag 5 januari 2011

Första läkarbesöket...

I går var vi på första BVC besöket och det gick jätte bra, hon har växt 2,5 cm sen hon föddes och hon har gått upp i vikt :) Jag berättade att Amanda blir lite blå runt munnen när hon skriker och det hade hon också sett så hon gav oss en tid till barnläkaren. (Om ett barns bli blå runt munnen så kan det ha något med hjärtat att göra) Så i dag var vi hos barnläkaren, dom gjorde ett EKG på henne, kollade hur hon syresatte sig vilket hon gjorde jätte bra 100%, dom kollade även blodtrycket. Allt såg bra ut men hon skickade iväg en remiss så vi ska få göra ett ultraljud av hjärtat och det känns skönt.

Efter att vi varit hos läkaren så åkte vi till Dennis jobb så dom fick se Amanda och sen ner till stan igen för att hämta mina saker som jag beställt på hobby glädje (bilder kommer på det jag beställt) och när jag var där ringde dom från baby proffsen och bad oss komma för han skulle laga våran bilbarnstol, men han kunde inte det så vi fick en helt ny :) Jag vill inte ha en stol som någon har skruvat isär så det kändes jätte bra att vi fick en ny.

Nu ligger Amanda i vaggan och sover så sött och senare i kväll så ska hon få bada för 3 gången.



Kram Jane

2 kommentarer:

Kattis sa...

Vad var det för fel på bilstolen? Skönt att få en ny i alla fall! KRAM

Välkommen till min blogg! sa...

När vi sätter fast den i barnvagnen så fick vi knappt loss den, någon vajer som inte var rätt spänd. jätte skönt att få en ny.
Kram