fredag 20 maj 2011

5 månader i morgon!!!

Kan knappt fatta att våran älskling blir 5 månader i morgon, tiden går så fort.

Amanda har haft svårt att sova på dagarna, jag lägger henne och ca 20-30min
senare så vaknar hon igen och så har det
varit ganska länge. Men i går så tog jag fram cd spelaren vi köpt
till henne, tog en cd skiva som vi fått från Go-boken, valde en melodi
som var lugn och satte den på att spela om ochom igen....... 2 timmar sov hon :)
och i dag på förmiddagen sov hon 3 timmar.
Hoppas att vi kan få in detta som en rutin att
sova en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen.

I går fick jag även bytta spjälsängs skyddet på Amandas säng, hon har nämligen börjat rulla i sömnen, ibland när man ska kolla till henne så ligger hon inte där man la henne. och i går vaknade jag och såg att hon lyckats få ena foten mellan spjälen (tror det heter så) och så rullade hon runt. Jag vill inte att hon ska skada sig så jag bytte till ett som är bredare, det går upp ända till kanten, så nu kan hon inte få ut några fötter eller armar.

Amanda och jag har varit på öppna förskolan 1 gång tillsammans med 2 andra mammor från våran föräldragrupp. Vi stannade bara 1 timme för sen blev våra döttrar trötta och ville sova men jag hoppas att vi kan gå dit i nästa vecka.


Några kort på mina två älsklingar :)

Första gången hon duscha med pappa



Det är roligt att duscha :)

Efter duschen så myser vi i soffan :)
(mössan har faster Malin gjort)

1 kommentar:

Kattis sa...

Ja jösses vad tiden går fort! Vilka underbara bilder Jane!